Jacob Christian Jacobsen rođen je 1811. godine. Nakon smrti oca, 1835. godine, otvorio je pivovaru. Vođen strašću za pivom i velikim zanimanjem za prirodne znanosti, kao životni moto postavio je unaprjeđenje kvaliteta piva. Njegova prva stanica bila je Bavarska, gdje je izučavao tehnike pravljenja novog piva u Gabriel Zettelmeyer’s zum Spaten pivovari, u Münchenu. U ljeto 1845. godine vratio se u Dansku, s dva lonca Spaten kvasca u kutiji za šešir, prilagođenoj posebno za tu svrhu. Tijekom dugog putovanja kvasac je čuvao od topline tako što se često zaustavljao kako bi ga polijevao hladnom vodom.
Prve serije Jacobsenova lagera napravljene su u umivaoniku njegove majke; potom ih je prerađivao u svojoj pivovari sve dok nije postigao zadovoljavajući kvalitetu. Nova pivovara, s većim prostorom za hlađenje, bila je neophodna za potrebe novog lagera. Za naziv svoje nove pivovare, koju je sagradio izvan Kopenhagena, Jacobsen je odabrao ime svog petogodišnjeg sina – Carl i dansku riječ za brdo „bjerg“. Carlsberg je osnovan 1847. godine. Međutim, međunarodna potvrda stigla je 21 godinu kasnije, kada je prvo Carlsberg pivo izvezeno u Veliku Britaniju.
Jacobsen je iskoristio ovaj incident kako bi dodatno modernizirao pivovaru. Instalirao je novi sustav za hlađenje koji je poboljšao kvalitetu proizvoda i samim tim doveo do značajnog povećanja prodaje. Nakon što se Jacobsenov sin Carl vratio iz Europe, gdje je završio studij o procesu proizvodnje piva, otac ga je pozvao da napravi pivo u novoizgrađenoj pivovari. Carl je svoju pivovaru nazvao Novi Carlsberg. Najprije se upoznao s potražnjom na tržištu, a zatim je povećao kapacitet svoje pivovare i prepolovio duljinu očeva procesa kuhanja piva. Tijekom 10 godina prodaja u Novom Carlsbergu nadmašuje Stari Carlsberg. Carl prodaje svoje pivo pod nazivom Carlsberg i proizvodi pivo sa skraćenim vremenom skladištenja, unatoč očevu neslaganju. Zbog neslaganja sa sinom, Jacobsen angažira odvjetnike i zakonski pokušava ograničiti njegov proizvodni kapacitet. Uz to, pokušao je uvjeriti Carla da promijeni naziv svoje pivovare. Jacobsen također želi zadržati dizajn etikete, ali Carl odbija surađivati. Otac i sin pomirili su se u listopadu 1886. godine, neposredno prije Jacobsenove smrti.
J. C. Jacobsen utemeljuje Carlsbergov laboratorij za proučavanje postupka pravljenja slada, proizvodnje piva i fermentacije.
Zaklada Carlsberg osnovana je kako bi upravljala laboratorijem Carlsberg i podupirala danska znanstvena istraživanja.
Nakon ne slaganja s ocem, Carl Jacobsen osniva svoju samostalnu pivovaru Novi Carlsberg.
Profesor Emil Christian Hansen 1883. godine razvija metodu za savršeno konzistentnu proizvodnju piva. Otkriva kako se organizmi sastoje od različitih gljiva i kako se kvasac može uzgajati. Ovaj znanstvenik uspio je izolirati čisti kvasac i na taj je način promijenio koncept proizvodnje piva zauvijek. Uzgajanje čistog kvasca bilo je vrlo značajno i doprinijelo je povećanju kvalitete piva širom svijeta. Međutim, Jacobsen nije želio ostaviti ovo otkriće u tajnosti, već je odlučio podijeliti ga s kuharima piva širom svijeta. Možda je smatrao kako original i tako nikada neće moći nadmašiti ili je jednostavno znao kako će na taj način u svakom pivu biti malo Carlsberga. Bez obzira na njegove razloge, originalni Carlsbergov kvasac koristi se za proizvodnju većine današnjih lager piva.
Kasnije, 1909. godine, danski kemičar i doktor Søren P. L. Sørensen, voditelj kemijskog odjela laboratorija Carlsberg, razvija pH skalu. Njegova pionirska istraživanja imala su velik utjecaj na pivarstvo i znanost. Skala je postala glavno mjerilo kojim se određuje kako tekućina reagira u interakciji sa živim organizmima. Tijekom 20. stoljeća, laboratorij Carlsberg značajno je doprinio proučavanju enzima, što nastavlja raditi i danas.
Danski arhitekt i umjetnik Thorvald Bindesbøll dizajnirao je naljepnicu koja će zauvijek promijeniti izgled piva Carlsberg. Iste godine, Carlsberg postaje prva danska pivovara koja je pozvana na sastanak kako bi se ugovorila isporuka piva Danskom kraljevskom sudu. Kruna na Carlsbergovoj etiketi svjedok je ove prestižne časti. Carlsbergovi prirodni sastojci prikazani su simbolično, naljepnicom u obliku lista hmelja. Izgled imanja oko pivovare za Jacobsena i njegova sina Carla također je bio vrlo važan. I otac i sin vjerovali su kako se atraktivnim okruženjem može motivirati ljude. Kada su gradili nova industrijska postrojenja, istraživali su novu arhitekturu i nastojali stvoriti estetski uređenu pivovaru.
Carl Jacobsen želio je dokazati kako industrijski dimnjak može predstavljati pravo umjetničko djelo. Čuveni uvijeni dimnjak na pivovari Carlsberg izgrađen je 1900. godine. Zvjezdana vrata, koja se nalaze na ulazu, nose simbol zvijezde s 12 krakova koja je nekada predstavljala zaštitni znak Starog Carlsberga. Najpoznatija zgrada na imanju je slonov toranj. Slonovi simboliziraju četvero Carlove preživjele djece. Jacobsen je izabrao slonove jer simboliziraju snagu, vjernost i marljivost, što se savršeno uklapa u njegov moto: „Laboremus pro patria“ (Idemo raditi za svoju zemlju).
Carlsbeg osniva odjel za izvoz 1932. godine i tada počinju prve posjete agentima za uvoz.
Ugovori o suradnji potpisani su s kompanijama u Irskoj, na Gibraltaru i Malti, 1954. godine, čime je osigurana distribucija Carlsberg piva na tim tržištima.
Prva prekooceanska licenca dobivena je 1966. godine, a Carlsberg je po prvi put proizveden izvan Danske, u Photiades pivovari, na Cipru.
Od 1968. do 1981. godine Carlsberg unaprjeđuje svoje međunarodno poslovanje i otvara pivovare u različitim dijelovima svijeta. Prva prekooceanska pivovara otvorena je 1968. godine. Pored toga, kompanija otvara pivovare u Maleziji, Velikoj Britaniji i Hong Kongu 1972., 1974. i 1981. godine.
Od 1976. Carlsberg i Tuborg ostvaruju odličnu prodaju izvan Danske koja čak premašuje prodaju na domaćem tržištu. Njihov uspjeh u svim dijelovima svijeta pripisuje se orijentiranosti prema kvaliteti, znanju i tehnološkoj osposobljenosti zaposlenih.
Carlsbergova međunarodna prisutnost nastavlja rasti i tijekom devedesetih godina 20. stoljeća, s kupovinom cjelokupnog vlasništva ili paketa dionica u pivovarama u Portugalu, Švedskoj, Italiji, Vijetnamu, Kini, Poljskoj, Latviji i Hrvatskoj.